بازدید معاونت فرهنگی هنری ارشاد یزد از دبیرخانه دائمی جشنواره خوشنویسی رضوی یزد

یزدفردا "در آستانه برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از فعالیت های دبیرخانه دائمی جشنواره بازدید کرد.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام  روابط عمومی جشنواره خوشنویسی رضوی یزد ،حسن مفیدی در حاشیه این بازدید در خصوص هفتمین سال این جشنواره گفت: امسال با بهره گیری از تجربیات شش سال گذشته در سطح کیفی بالاتری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه زمینه حضور جوانان و نوجوانان برای بازدید از نمایشگاه جشنواره فراهم خواهد شد، خاطرنشان ساخت: با هدف تحقق این مهم چندین جلسه با معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان یزد تشکیل دادیم.
مفیدی در خصوص خرید آثار جشنواره ادامه داد: با اخذ توافق دبیرخانه مرکزی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) بادستگاه ها و نهادهای زیر نظر صنایع برای خرید آثار جشنواره اقدام خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صاحبان صنایعی که آثار ارزشمند هنری را خریداری کنند از پرداخت بخشی از مالیات خود معاف می شوند،مقرر شده تا در جلسه ای که استاندار و مدیرکل اداره مالیات استان حضور خواهند داشت در این مورد تبادل نظر شود.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اگر 30درصد آثار ارائه شده هنرمندان در نمایشگاه با توافق هنرمند قابل فروش باشد، از متقاضیان خرید آثار دعوت می کنیم تا در نمایشگاه حضورداشته باشند، اذعان داشت: زندگی مادی هنرمند باید از طریق فروش آثارش تامین شود وما باید زمینه آن را فراهم نماییم. که بغیر از دعوت از متقاضیان خرید با اعلام عمومی فروش آثار جشنواره در سطح شهر و محل نمایشگاه امکان فروش آثار جشنواره هفتم را بالا ببریم.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا